نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2424
-
الف
+

کارگردان ایرانی:دوست دارم در افغانستان فلم مستند بسازم

«رضا فرهمند» کارگردان مستندساز کهنه کار ایرانی از علاقه به ساخت فلم مستند در افغانستان خبر داد.

کارگردان فلم مستند «نت‌های مسی یک رؤیا» از علاقه به ساخت فلم مستند در افغانستان خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «رضا فرهمند» کارگردان مستند ساز کهنه کار ایرانی، ضمن امیدواری برای بهتر شدن وضعیت مستندسازان در آینده با اشاره به این که سینمای مستند تنها راه درمان سینمای داستانی است گفت که دوست دارد فلم مستند در افغانستان بسازد.

«فرهمند» در پیوند با همین موضوع به خبرنگار آنا گفت: دوست دارم ساختن مستند در افغانستان را تجربه کنم ولی معلوم نیست که سرنوشت مرا به چه سمتی ببرد.

کارگردان مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» با بیان این که سینمای مستند جزیی از سینماست و نمی‌توان آن را حذف کرد، اظهار کرد: من مستندساز هستم با وجود همه محدودیت‌‌هایی که در هنگام کار با آن مواجه هستم فلم می‌سازم، اما سینمای داستانی با هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها مواجه نیست.

«فرهمند» علت ورود نکردن به سینمای داستانی را اینطور بیان کرد: به‌دلیل این که هنوز نمی‌توانم بفهمم چطور می شود که در سینمای داستانی چیزی را پیش از ساختش می‌بینی و فشار بسیار کمتری روی کارگردان برای ساخت فلم وجود دارد اما با این حال باز هم کیفیت فلم ها خوب در نمی آیند.«رضا فرهمند» زاده ۱ حمل(فروردین) ۱۳۵۷ بیرجند خراسان جنوبی ، کارگردان مستندساز ایرانی است.

او تحصیلاتش را در رشته اینجینری کشاورزی به پایان رسانیده است.

وی برنده سیمرغ بلورین برای بهترین فلم مستند از بیست و هشتمین دوره جشنواره فلم فجر ایران برای فلم نیمه بلند «اتاق صعود» شده‌ است.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر